Montpellier

10 mei 2008 - Montpellier, Frankrijk

Het was even zoeken, maar nu zit ik in een internetcafe waar alles goed geregeld is en ik heb dan ook alles kunnen regelen dat ik wilde regelen (vooral even mijn financien bekeken, wat is internet toch geweldig!!!).

Inmiddels ben ik in Montpellier en zit de eerste week erop. Ik ben nog steeds hardstikke fit (nog geen dag stijf of met spierpijn opgestaan) en heb erg veel zin om langere stukken te gaan lopen. Met de afstanden van deze week (22, 18, 13, 24 en vandaag een kilometer of 6) ben ik soms al om half 1 en anders uiterlijk om 4 uur op mijn bestemming hoe rustig ik ook doe en hoe lang ik ook uitslaap!

In de meeste dorpje is niet heel veel te doen: eerst een biertje op het terras van de plaatselijke bar, een slaapplek zoeken, douchen, even een rondje om de kerk, wat leuke straatjes, soms een stuk stadsmuur, de bakker en 'epicerie' opzoeken voor de lunch van de volgende dag en dan heb je het wel gehad . . . . . Met 1 - 1,5 uur ben je wel klaar.

Helaas heb ik eigenlijk alleen gisteren een medepelgrim ontmoet die een beetje zin had om te praten en dat was (ja, ja) een vrouw . . . (ho maar, ik hoor de commentaren al!) En dan schijn ik deze reis dus ook nog duits te moeten leren, want 2 van de 3 waren duitstalig.

Jammer genoeg begon gisteren na een km of 15 mijn achillespees wat pijn te doen als ik na een pauze weer begon, ik liep de pijn er dan vrij snel weer uit, maar toch moet ik er wel goed op letten. Vanochtend nergens meer last van, maar na 5 km toch weer heel licht . . .  Omdat de route van vandaag en morgen vooral door de voorsteden van Montpellier lopen en vooral langs wegen wordt ook in de gids geadviseerd het openbaar vervoer te nemen en pas aan de rand weer te gaan lopen.

Ik ben dus maar verstandig geweest eh heb een tram gepakt en vandaag vooral gebruikt om Montpellier te verkennen. En dat is (tegen mijn verwachting in) dus een erg leuke stad!

Dan heb ik het vooral over het oude centrum, dat niet te groot en erg overzichtelijk is. Alhoewel je in de smalle, oude straatjes makkelijk kunt verdwalen. Er is veel groen aan de randen van het centrum en de gebouwen doen soms erg aan Parijs denken, we hebben zelfs een Arc de Triomphe en de oudste botanische tuinen van Frankrijk!

Ik ben nog aan het twijfelen of ik morgen een rustdag in zal lassen of aan het eind van de morgen door ga lopen . . . . (Een rustdag is wel beter voor mijn kuit!)

Ik ga het zien en jullie misschien ook, want wie weet schrijf ik dan nog een stukje.

Net als vorige keer heb ik de leukste dingen nog niet geschreven, maar ik ben het zat en ga (ja, ja) op zoek naar dat leuke restuarantje met dat terras op dat leuke pleintje dat ik vanmiddag zag!

God in Frankrijk!

Groeten,

Wilma 

Van reisblog naar fotoboek
Laat een prachtig fotoboek afdrukken van je verhalen & foto's. Al vanaf € 21,95.
reisdrukker.nl

Foto’s

2 Reacties

  1. Nicolet:
    10 mei 2008
    Gaaf, God woont nu ook even in nederland. Rustig aan met je pezen. Tot snel. liefs de meisjes
  2. Marga:
    11 mei 2008
    Hoi zus,

    Wij reden, gisteren, rond 10.30 langs Montpellier en hebben nog even naar je gezwaaid. 'T is hier in Nederland inderdaad warmer als in de Lanquedoc. Maar het ruikt hier lang niet zo kruidig en er is geen palmboom te zien. Hou je pees in de gaten!

    liefs, Marga