Salvetat-sur-Agout
20 mei 2008 - Montpellier, Frankrijk
Heb net even gekeken hoeveel kilometer ik inmiddels gelopen heb en dat blijken er bijna 270 te zijn!!! Ik ben helemaal verbaasd . . . . . Het gaat inmiddels heel goed en ik loop met redelijk gemak 30 km in bergachtig landschap als de hellingen maar niet te steil zijn, maar ik heb dit weekend weer 2 dagen pauze moeten houden.
Enerzijds vanwege het weer (jullie hebben dus de beste Pinksteren sinds 1985 gehad, ik heb hier een heel slecht voorjaar), anderzijds vanwege een overbelaste teen. Beide gaan inmiddels beter en ik heb een geweldig weekend gehad!!!
Bij het begin beginnen: Vorige week maandag ben ik uit Montpellier vertrokken, de eerste etappe was maar 15 km en ik ben ontzettend voorzichtig geweest: rustig gelopen en elk uur een korte pause en rekken. Van die kuit heb ik inmiddels geen last meer: ondertussen ben ik op 1000 meter hoogte geweest en heb ik aardig wat stevige klimmetjes achter de rug, maar geen probleem!
De rest van de week heb ik de afstanden verder opgebouwd met 34 km. op vrijdag als slot. (Dat was onverwacht want de inschatting voor die dag was 25 km.) Het was die dag namelijk erg slecht weer en men raadde me echt af om door de bergen te gaan (daar zaten dus 7 colletjes in).
Het alternatief was over de weg naar St. Gervais sur Mare te gaan en dat zou dus (geschat) 25 km zijn. Toen ik om een uur of half 5 een bord zag dat nog 7 km aangaf had ik het wel even gehad, maar er was nou eenmaal geen keus . . . . . Uiteindelijk was ik om een uur of 6 in St. Gervais. Het zou de volgende dag hondeweer zijn (strom met hagel!), dus op zoek naar een chambre d'hotes met Internet. Daar was dus niemand . . . . Dan even de plaatselijke bar en een tonic om eens rustig te kijken . . . Ik was wel langs een andere Chambre d'hotes gekomen, maar dat zag er echt verschrikkelijk uit, bovendien heetten de eigenaren Trapp (en moest ik daardoor wel heel erg aan The Sound of Music denken!) Afijn ik heb nog verder rondgebeld, maar geen gehoor . . . . Kennelijk moest ik echt naar La Bruyere (Trapp). Een heel oud huis, een grauw portaal, gelukkig kwam ik iemand tegen en die nam me mee naar boven. Daar wachtte een verrassing: een overdekte binnenplaats, met daarachter een hele knusse huiskamer (met een enorme haard, waarin elke avond vuur brande), kortom: helemaal geweldig.
Ik heb daar een heerlijk weekend gehad, mijn voet was door de lange afstand overbelast, dus ik moest 2 dagen rust houden. Ik had een goeie klik met de eigenaar: goeie gesprekken veel wijn, maar ook lunchen meet BBQ in een gehucht in de bergen in de zon met een geweldig uitzicht. Ik kreeg zelfs een autootje te leen (oud brik, dat ook in Afrika zou kunnen rijden, maar de dingen die erin moetset zitten, zaten er wel in) om een stad verder geld te pinnen!
Ik ben maandag met pijn in mijn hart weer verder gegaan.
Tijd om te stoppen ik zit in een VVV die bijna dicht gaat over, een paar dagen in Castres: wordt vervolgd!

leuk dat ik op deze manier met je mee kan reizen. 270 km ? ? ? pfft kan me er geen voorstelling van maken. cico is weer begonnen. er was alleen een weekend cursus. erg pittig, wel leuk. les van marijke. moniek is er ook. nou veel plezier en weinig kramp en blaren enz. toegewenst. knuff sonja
Het blijft een heerlijk huis en erg gezellig met Siepie en Panke -> ze zijn erg makkelijk!!!!! Ik zal ze zo een knuffel van je geven.
Wandelse! (pfff 270 km......)
Groetjes Natasja
Helaas wij hebben hier beter weer dan daar, we hopen
echt dat het weer bij jou weer wat beter wordt.
Hier is alles goed. Veel liefs je ma en pa