Rustig doorlopen . . . .

3 juni 2008 - Maubourguet, Frankrijk

Een uurtje geleden aangekomen in Maubourguet, biertje gedronken, boodschappen gedaan en nu even snel internetten.
Ik heb een slaapplaats in een gite in een dorp 5 km verder, waar niets te beleven is (zelfs geen winkel). Moet dus van hieruit spullen meenemen om vanavond te koken.
De laatste week niet in de buurt van internet geweest en zelfs weer een aantal dagen geen bereik met mijn telefoon.

Heb de laatste dagen behoorlijk wat gelopen . . . De dag dat ik uit Toulouse vertrok (en dacht 34 km. te lopen) moet ik uiteindelijk veel meer gelopen hebben . . . Er waren 2 alternatieve routes en ik besloot de oorspronkelijke route te lopen, die volgens mijn reisgids 2 km. langer was. Uiteindelijk ben ik van 8.15 tot 19.00 uur onderweg geweest en moet dus echt minstens 40 km. gelopen hebben.
Gelukkig heb ik wel om een uur of vier telefonisch een slaapplaats kunnen regelen en kon mijn lijf het goed aan, dus ik liep wel rustig. (Alleen is het erg vervelend als je geen idee hebt waar je precies bent en hoe lang je nog moet . . . ). De dag daarop naar l'Isle Arne (hele leuke Gite!): 32 km.; daarna Auch: 24 km. Daar kreeg ik bij aankomst kramp in mijn kuit en daar heb ik nog behoorlijk last van!! Moet ik echt even op letten. De dag daarop was eigenlijk een etappe van 32 km. Het was ook zondag en zondag en maandag zijn vervelende dagen: de meeste hotels en restaurants zijn dicht en het is echt even puzzelen om een slaapplaats te regelen. Bovendien kreeg ik na een kilometer of 20 weer last van mijn kuit . . . . ,  kwam in een dorp waar een restaurant  en Chambre d'hotes open bleek en kreeg geen gehoor op de slaapplaats op de plek van bestemming . . . . Ben dus daar (l'Isle Arne) gebleven en dat bleek een heeeeeele goeie beslissing!!! Een uur later begon het te hozen, ik zou doornat geregend zijn als ik was doorgelopen!
Daardoor werd de dag daarna wel 32 km. Dat heb ik gehaald, maar wel met behoorlijke pijn in mijn kuit tijdens de laatste kilometers . . .
Vandaag 23 km. en het gaat prima, moet dus nog wel 5 km . . . Heb mijn kuit gisteren en vanochtend gemasseerd en dat lijkt duidelijk verschil te maken.

Binnenkort in Pau en start van de Pyrineeen, ben benieuwd!

Groeten,

Wilma

1. Marga:
    3 juni 2008
    Hoi,

Dacht al dat je een hele hele hele leuke fransman was tegen gekomen en een paar dagen was ondergedoken?!? Maar nee, het is gewoon dat je maar blijft doorlopen. Ben je in dit tempo niet veel te snel terug in ons landje? Super dat het zo goed en snel gaat. Blijf volop genieten!!!!!

liefs, Marga
  2. sonja:
    4 juni 2008
    Hoi Wilma,

Te gek allemaal, wat een belevenis, en wat een mooie foto's. Houd je dagelijks een dagboek bij om alles nog eens terug te lezen? Je maakt zóveel mee. Even denken wat ik de laatste tijd heb meegemaakt om te vertellen . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . eeehhhmmmmm, hi, hi, nou meid, hou je taai en de paden op de lanen in maar weer.

knuff. Sonja
  3. ma en pa wormgoor:
    5 juni 2008
    Lieve Wilma,
    Hier zijn wij dan weer om je het en ander weer te laten weten.Wij hebben de foto's op kleur uitgeprint.
    Zoals wij gelezen hebben ga je de Pyreneneen op of in of over wij wensen je heel veel sterkte met de klimpartijtjes, maar denk om je l;ijf en luistert er goed naar.Dit weekend hebben zoals je wel weet het familieweekend, wij zullen aan je denken.Misschien weet je dit ook al, maar wij gaan 3 weken in Vaassen
    op een huis passen, daar hebben ze een papagaai en een parkiet dus dan zijn wij ook weer onder de pannen,het is daar eenmooie omgeving dus dan kunnen
    we weer lekker fietsen.
    De groetjes en liefs van je moeder en vader
  4. Maaike Heger:
    9 juni 2008
    Hee Wilma,

Ik ben net terug uit Frankrijk en heb een heerlijke week beleefd. Een beetje regen maar vooral zonneschijn, hopelijk geldt dat nu ook voor jou!

Veel plezier en liefs, Maaike