Een regenachtige dag in Fisterra

24 juli 2008

Gisteren het einde van de wereld bereikt. Voor me een eindeloze, grijze oceaan . . . Jammer genoeg was het erg toeristisch, erg veel mensen met auto´s. Ik heb 2 linker sokken verbrand. (Had 2 paar sokken en van beide een gat in de linker sok . . . . Nu draai ik 1 sok binnenste buiten en heb weer een nieuw paar.)

Uiteindelijk hebben we (Josee, uit Quebec en ik) er 4 dagen over gedaan, was nog zwaar. De derde dag was het erg heet en nauwelijks schaduw, maar we eindigden wel aan de kust!

Hier in Fisterra hebben we een geweldig kamer gevonden vlak aan het strand en 5 minuten van het dorp. Het leek er even op dat alles vol zou zijn, dus we waren dubbel blij!! Heb een schelp gevonden en mijn voeten in de oceaan gehad. Was koud genoeg, dus ik ben verder maar gewoon onder de douche gegaan . . . Denk ook dat ik niet meer naar Muxia loop, het is genoeg geweest . . . . Nu is het vooral uitrusten en genieten . . . Een veelgehoorde spreuk onder ´pelgrims´ is: ´hard working needs hard relaxing´. Ga ik doen!!

Liefs en groeten,

Wilma  

 

Foto’s

10 Reacties

  1. Ingrid Goedhart:
    24 juli 2008
    Het is nu tijd om te rusten inderdaad..en vooral genieten, genieten en genieten. Je hebt het volbracht :-)
  2. Lia van den Berg:
    26 juli 2008
    Bij dit laatste bericht bekruipt mij een gevoel van een anticlimax. Hopelijk maak je de pelgrimsspreuk waar: je hebt het zeker verdiend, na zo'n prestatie. Heel veel plezier nog en een dikke knuffel.

    Lia
  3. Desiree willemsen:
    29 juli 2008
    raar gevoel om het einde van de wereld te hebben bereikt, maar je draait je om en start opnieuw!
    fantastische reis die je denk ik heel lang zal bijblijven - nu de rust en straks weer verder
    groeten.
  4. pa en ma wormgoor:
    29 juli 2008
    heb je nu het gevoel dat het over is of geniet je zoveel dat je daar niet aan denkt, wanneer ga je naar zeger en angele ?Wij zijn tot 15 augustus in Linne. Geniet maar van je rust en tot ziens.Liefs ma en pa.
    p.s. ik doe dit op computer bij marga dus het is voor mij een beetje vreemd.
  5. ma en pa wormgoor:
    29 juli 2008
    Heb je niet het gevoel dat het over is of geniet je zo dat je daar niet aan denkt.Wanneer ga je naar zeger en angele? Wij zijn tot 15 augustus in Linne ; Liefs Ma en Pa

    P.S ik zit op een vreemde computer bij marga te tikken, dus het was even pielen.
  6. Corien:
    31 juli 2008
    Hoi Wilma,
    Het is al weer een week verder sinds je bericht over het einde van de wereld. Geweldige prestatie, ik ben echt benieuwd naar alle verhalen, gedachten en ontmoetingen die niet in je berichtjes pasten. Horen we later. Heel veel plezier nog verder. Corien
  7. Frederike:
    10 augustus 2008
    Ik ben het helmaal eens met die pelgrimsspreuk, ga maar lekker genieten en uitrusten. Heel veel plezier nog en tot snel....of wordt het toch Afrika? Of..... zijn er tijdens deze geweldige reis allerlei andere spannende plannen ontstaan? Ik heb zelf altijd het idee dat zo'n mooie reis weer leidt tot de volgende reis. Ga maar lekker genieten van je welverdiende rust. Dikke zoen Frederike
  8. Karin Kamp:
    11 augustus 2008
    Ha Wilma,

    Gefeliciteerd, mijn bewondering is nog groter geworden nu ik net terug ben uit de Pyreneeën. (vandaar de late reactie) en ook een paar keer een paar km. in de bergen heb gelopen. We spreken elkaar hopelijk binnenkort ... en dan horen we vast nog veel meer

    dag Karin
  9. Paul:
    17 augustus 2008
    Hoi Wilma,

    zelf terug van vakantie lees ik deze (laatste?) blog van je. Ik ben heel trots op je en hoop snel je belevenissen én de opgedane inzichten van je te mogen vernemen.

    In de Happinez stond een heel klein artikeltje, waarom een pelgrimstocht lopen zwaarder is dan de vierdaagse. (komt vooral vanwege alle psychologische inzichten die je opdoet o.i.d.). Het was echt maar een klein stukje hoor, maar ik moest wel aan je denken.

    Ben benieuwd wat je verder gaat doen en hoop ook dat het nog láng geen november wordt...

    Groet

    Paul
  10. Anka:
    22 augustus 2008
    Goe gedaon wijffie!