Een regenachtige dag in Fisterra
24 juli 2008
Gisteren het einde van de wereld bereikt. Voor me een eindeloze, grijze oceaan . . . Jammer genoeg was het erg toeristisch, erg veel mensen met auto´s. Ik heb 2 linker sokken verbrand. (Had 2 paar sokken en van beide een gat in de linker sok . . . . Nu draai ik 1 sok binnenste buiten en heb weer een nieuw paar.)
Uiteindelijk hebben we (Josee, uit Quebec en ik) er 4 dagen over gedaan, was nog zwaar. De derde dag was het erg heet en nauwelijks schaduw, maar we eindigden wel aan de kust!
Hier in Fisterra hebben we een geweldig kamer gevonden vlak aan het strand en 5 minuten van het dorp. Het leek er even op dat alles vol zou zijn, dus we waren dubbel blij!! Heb een schelp gevonden en mijn voeten in de oceaan gehad. Was koud genoeg, dus ik ben verder maar gewoon onder de douche gegaan . . . Denk ook dat ik niet meer naar Muxia loop, het is genoeg geweest . . . . Nu is het vooral uitrusten en genieten . . . Een veelgehoorde spreuk onder ´pelgrims´ is: ´hard working needs hard relaxing´. Ga ik doen!!
Liefs en groeten,
Wilma

Lia
fantastische reis die je denk ik heel lang zal bijblijven - nu de rust en straks weer verder
groeten.
p.s. ik doe dit op computer bij marga dus het is voor mij een beetje vreemd.
P.S ik zit op een vreemde computer bij marga te tikken, dus het was even pielen.
Het is al weer een week verder sinds je bericht over het einde van de wereld. Geweldige prestatie, ik ben echt benieuwd naar alle verhalen, gedachten en ontmoetingen die niet in je berichtjes pasten. Horen we later. Heel veel plezier nog verder. Corien
Gefeliciteerd, mijn bewondering is nog groter geworden nu ik net terug ben uit de Pyreneeën. (vandaar de late reactie) en ook een paar keer een paar km. in de bergen heb gelopen. We spreken elkaar hopelijk binnenkort ... en dan horen we vast nog veel meer
dag Karin
zelf terug van vakantie lees ik deze (laatste?) blog van je. Ik ben heel trots op je en hoop snel je belevenissen én de opgedane inzichten van je te mogen vernemen.
In de Happinez stond een heel klein artikeltje, waarom een pelgrimstocht lopen zwaarder is dan de vierdaagse. (komt vooral vanwege alle psychologische inzichten die je opdoet o.i.d.). Het was echt maar een klein stukje hoor, maar ik moest wel aan je denken.
Ben benieuwd wat je verder gaat doen en hoop ook dat het nog láng geen november wordt...
Groet
Paul